01 Disember 2008

Puisi Dari Kaki

...aku,
Akhirnya merasa,
...kembali,
Susah nak dikhabarkan dari kata-kata.

Membelakangi kehijauan,
Kita resah kita gelisah,
Cuba kembali ke akar,
Tapi semuanya sia-sia.

Mendepani keputihan,
Kita bagai terus terlupa,
Cuba kononnya tidak terjebak,
Tapi semuanya sia-sia.

Apa lagi warna...
Merah?
Jingga?
Biru air laut?
Atau lutsinar...?

Insaflah,
Cukuplah jangan diulang lagi,
Engkau pun tahu akibatnya.

Seronok aku menulis,
Aku pun seperti kamu,
Kamu pun seperti aku,
Terlupa buat teringat.

Kita sama sahaja...

8 ulasan:

MuhammadZaki9 berkata...

ganja mangga! betul tak? yay!

Ami berkata...

Haha..aku tgh tggu puisi dari dahi plak ni man!
Weh..gambar yg ko letak tu, nampak mcm Tun Hussein Onn.
Ahaha

Luqman Zainal berkata...

raja pasai la.
ade ke tun hussein onn.
hahaha.

zaki,salah..

kepada orang ramai.
mari sertai peraduan meneka maksud.
ade hadiah misteri menanti anda!!

Tanpa Nama berkata...

cantek gamba panorama yg ko tempel tu.

post ni pon menarik.

mcm2 tafsiran bolehbuat.

tp aku mmg takde idea ni psl apa sebenarnya.

hahah

farewell

kaisu berkata...

yela..
cam raja masai...

Luqman Zainal berkata...

raja masai kejadah.
raja pasai la.

MuhammadZaki9 berkata...

hahah....raja masai lak.....snare drum Tama,Warlord series - Masai sedap doh loque...beli la! hahahah

Luqman Zainal berkata...

sudah...drum la plak.